Oglądaj na YouTube

Prof. Barbara Nawrot jest koordynatorem Działu Chemii Bioorganicznej w Centrum Badań Molekularnych i Makromolekularnych PAN w Łodzi. Prowadzi dwa zespoły badawcze (Zespół Terapeutycznych Kwasów Nukleinowych oraz Laboratorium Przesiewowe Związków Przeciwnowotworowych). Stopień doktora nauk chem. uzyskała na Wydziale Chemicznym Politechniki Łódzkiej. Odbyła trzy staże zagraniczne: 1,5 roku w Memorial Sloan-Kettering Cancer Center w Nowym Jorku (nukleozydowe związki p-nowotworowe), 3 lata na Wydziale Biochemii Uniwersytetu Bayreuth, Niemcy (oddziaływania aa-tRNA z EF-Tu), oraz 3 miesiące w Gene Discovery Research Center (Tsukuba, Japonia) (terapeutyczne kwasy nukleinowe). W 2006 roku otrzymała tytuł profesora w dziedzinie nauk chemicznych. Jej głównym obszarem zainteresowań jest chemia medyczna w zakresie modyfikowanych oligonukleotydów o właściwościach inhibitorów ekspresji genów oraz chemia biologiczna związana z potranskrypcyjnymi modyfikacjami występującymi w transferowych RNA.

Art & Science

Art & Science "Sztuka powstania życia".

W dniach od 29 kwietnia do 23 maja 2021 roku odbywa się w galerii Biura Wystaw Artystycznych w Rzeszowie pierwsza wystawa czwartego projektu Art & Science "Sztuka powstania życia".